پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان این‌که موزه میراث روستایی مسأله شخصی نیست، گفت: موزه میراث روستایی متعلق به مردم گیلان و ایران است که جایگاه بین‌المللی ایجاد می‌کند.
شعارسال: «کیوان محمدی» در دیدار مسئولان موزه میراث روستایی استان گیلان، با اشاره به زحمات صورت گرفته در گذشته جهت احداث و راه‌ءاندازی موزه روستایی گفت: در اوایل دهه 80 قرار بود این کار با 20 هکتار اجرایی شود اما با زحمات اشخاصی هم‌چون دکتر طالقانی موزه با 220 هکتار احداث و شروع به فعالیت کرد و اکنون به 260 هکتار رسیده است. برای کارهای بزرگ باید قضایای مربوط به آن بزرگ در نظر گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص جذب اعتبارات مانند استفاده از اسناد خرانه اسلامی، افزود: یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی کشور که می‌توان در جهان روی آن مانور داد همین بحث موزه‌هاست.

وی بر برگزاری جشنواره‌های بومی محلی با عنایت به ظرفیت‌های فرهنگ غنی گیلان مانند کشتی گیله‌مردی به طور منظم و مدون در موزه میراث روستایی تأکید و اظهار امیدواری کرد این گونه اقدامات با جدیت بیشتری انجام گیرد.

این مقام مسئول با بیان این‌که می‌توان از معماری روستایی سایر ملل مانند ژاپن، چین و هند در موزه روستایی به‌منظور گسترش ارتباطات فرهنگی بهره برد، خاطرنشان کرد: اکنون زمینه همکاری در این زمینه با جایکا در خصوص احداث باغ ژاپنی وجود دارد.

محمدی اضافه کرد: موزه میراث روستایی مسأله شخصی نیست بلکه متعلق به مردم گیلان و ایران است که جایگاه بین‌المللی ایجاد می‌کند. باید از توانمندی‌های افراد دانشگاهی در این خصوص بهره برد. اگر هر یک از دانشگاهیان ما به‌مانند دکتر طالقانی کاری برای موزه انجام دهند شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395، کدخبر: 95120805065، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین